رویترز از اختلاف رهبران اتحادیه عرب درباره بحران سوریه خبر داد
نوشته شده توسط : احسانی
 
رویترز از اختلاف رهبران اتحادیه عرب درباره بحران سوریه خبر داد

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رویترز اعلام کرد،‌ سران حاضر در نشست بغداد با وجود پذیرش طرح "کوفی عنان" در قبال بحران سوریه درباره نحوه مقابله با خشونت‌های این کشور اختلاف نظر دارند که تهدیدی علیه تحریک اختلافات طایفه‌ای بشمار می‌آید.

خبرگزاری فارس: رویترز از اختلاف رهبران اتحادیه عرب درباره بحران سوریه خبر داد

 

 به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی از نشست سران اتحادیه عرب در بغداد از اختلاف اعضای حاضر در این نشست در قبال طرح کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و اتحادیه عرب خبرداد.

رویترز با اشاره به دیدار "بان کی مون"، دبیرکل سازمان ملل با سران عرب در بغداد نوشت: رهبران عرب حاضر در اجلاس بغداد طرح شش ماده‌ای کوفی عنان برای آتش‌بس و آغاز مذاکرات صلح در سوریه پذیرفته‌اند، اما به شدت برسر چگونگی مقابله با خشونت‌ها در سوریه دچار اختلاف هستند که تهدیدی علیه تعمیق اختلافات فرقه‌ای در این کشور به شمار می‌آید.

براساس گزارش این خبرگزاری، سوریه با اینکه طرح عنان را پذیرفته، اما مخالفت خود با هرگونه طرح عربی در نشست بغداد را اعلام کرده و این موضع‌گیری تلاش‌ها برای اجرای طرح صلح مورد حمایت سازمان ملل در این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

بان کی مون پیش از سفر به بغداد برای شرکت در نشست اتحادیه عرب درباره پذیرش طرح عنان توسط سوریه گفته بود که این اقدامی مهم برای پایان دادن به خونریزی و خشونت در سوریه به شمار می‌آید.

وی از "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه خواسته بود، هرچه سریع‌تر به تعهدات خود در این‌باره عمل کند.

رویترز در ادامه افزود: کشورهای عربی همزمان با مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در سوریه، به ظاهر از طرح اولیه خود برای کناره‌گیری اسد از قدرت و دادن اجازه به معاون اسد برای ساماندهی مذاکرات عقب‌نشینی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، کشورهای عرب سنی همچون عربستان سعودی و قطر نقش پیشتازی را در تلاش برای منزوی کردن سوریه ایفا کرده و پیشنهاد تسلیح مخالفان سوری را داده‌اند، اما کشورهای دیگر عربی از جمله عراق و الجزایر خواستار اقدامات محتاطانه‌‌تر در قبال سوریه شده و از اینکه سقوط اسد ممکن است در سوریه خشونت‌های طایفه‌ای را درپی داشته باشد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

طرح عنان خروج همه تجهیزات نظامی سنگین و نیروهای نظامی از مراکز پرجمعیت، انتقال کمک‌های بشر دوستانه، آزادی زندانیان و امکان تردد و فعالیت آزاد خبرنگاران را دربرمی‌‌گیرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 706
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: